dinsdag 4 september 2012

Loverboy

Mijn gesprekspartner is een confrontatie therapeut en haar bijzondere manier van werken wordt mij al snel duidelijk. In de eerste gesprekken vraagt ze mij of ik misschien denk dat ik god ben? Daarna noemt ze mij een klootzak en narcist. Inderdaad het is een wat andere manier van werken maar misschien is dit wel precies wat ik nodig heb. Ik vind haar leuk deze dame die er uit ziet als een lieve oma maar met een tong als een zwaard. Ze is een zeldzaam iemand die mij goed wakker schud, meedogenloos, ruw, maar niet grof. Oprecht betrokken. Iemand die mij hard met de neus op de feiten drukt. In onze gesprekken gaan de handschoenen uit. Mijn coach vindt mij een typisch verwend zelfingenomen wassenaars joch, ik zou misschien het beste een rijke vriendin erbij kunnen vinden die mij onderhoudt en verwent en een toyboy worden. Met mijn uiterlijk moet dat gemakkelijk lukken zegt ze. Als ik één vrouw gelukkig kan maken waarom geen twee of drie? Dan hoef ik nooit meer een dag te werken, logeer ik elke avond in een ander penthouse, en breng ik mijn zomers door in luxe hotels aan de Cote en op zeiljachten in Ibiza. Ik moet er hartelijk om lachen , haha ja heus ? denk je ? Of ik zou drugdealer kunnen worden, dat is gemakkelijk geld verdienen, en wat dames prostitueren ? Mijn profiel schijnt hier goed bij te passen. Een player, een loverboy Ik gedraag me blijkbaar als een soort verwende baby en mijn coach verbaasd zich oprecht hoe ik zo lang naast de werkelijkheid heb kunnen leven zonder te botsen met de echte wereld. Toch heb ik al een aantal botsingen achter de rug zeg ik. 
Met exvrouw, met werkgevers en met personeel. Mijn laatste aanvaring is met de Belastingdienst toen ik verzuimde een jaar lang vorderingen te betalen. De deurwaarder is een vaste vriend van mij geworden zeg ik lachend. Maar waarom doe je dat? vraagt ze geïnteresseerd , waarom moet heel Nederland gewoon belasting betalen, en jij niet ?? denk je dat je boven de wet staat ? Euh ....nee zeg ik beschaamd dat niet maar ik maak mij gewoon boos over de belastingen in dit land. Als kleine ondernemer moet je letterlijk overal voor betalen Inkomsten belasting, btw, loonbelasting , volkspremies sociale lasten, het is gewoon te veel! Ze test mij tot twee keer toe en zegt plotseling: waarom geef je geen antwoord op mijn vraag ? Weet je nog wat ik zojuist vroeg? Denk je dat ik Dom Ben?? Ze heeft haarscherp door dat ik maar de helft van mijn aandacht bij het gesprek heb en al snel wegdroom in mijn eigen wereld. Dat prikkels bij mij heel vaag binnenkomen tenzij ik mij daar bewust en uit eigen beweging op richt. Er kan een ouder bij school of in het zwembad bij mij komen met een heel verhaal . Vervolgens doe ik alsof ik luister en knik zeg ja natuurlijk Daarna loop ik weg en heb ik helemaal niets van het gesprek geregistreerd en kan mij er later ook niets van herinneren . Zo blok ik al jaren ongewenste elementen uit mijn leven. Je neemt jezelf niet serieus ! Daar moet ik even over nadenken Wat zou ze daarmee bedoelen? Ik neem mijzelf uiterst serieus ALS vader ALS echtgenoot ALS ondernemer. Ze lacht mij breed uit werkelijk? Het probleem is dat ik andere mensen niet serieus neem. En om het met Oscar wilde te zeggen: de meeste mensen zijn anderen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten