maandag 29 mei 2017

Altijd al een micropenis willen hebben?

Het is al bijna tien uur en ik spring op mijn mountain Bike en vertrek naar de Haagse strandtent( sorry geheime locatie) Ik race de houten trap af met m'n fiets en zet hem goed op slot. Er staat een beetje alternatieve gast met een hip baardje en een verwaaide kuif bij de ingang, dat moet Daniel zijn onze trainer! Ik geef hem een hand, hij heeft een oude jogging broek en versleten T shirt aan en draagt een ketting, hij zou zo uit een camper kunnen komen. Deze training wordt gegeven door Daniël en Aad samen. Wat mijn motivatie is ? Eerlijk gezegd zie ik er nogal tegenop. Ik ga echt niet voor m'n plezier in een bad vol ijsblokjes zitten? De methode van Wim Hof staat volop in de belangstelling sinds een paar BNners hebben mee gedaan en een journalist van de BBC persoonlijk een trainingskamp heeft doorstaan. De deelnemers vandaag zijn bijna allemaal jonge mannen waaronder een leuke groep surfers. Zelf geef ik zwemtraining en ben geïnteresseerd in ademhaling en technieken om sportprestaties te verbeteren. Aad vertelt boeiend en natuurlijk over de theorie over focus, ademhaling en nog een belangrijk derde punt, wat ik even vergeten ben. Na een lange intro en uitleg over de HOF methode waarschuwt hij nogmaals dat we dit nooit in het water moeten proberen, en dan gaan we aan de slag. Daar liggen we op tien paarse yoga matjes plat op een zanderige houten vloer midden in de strandtent die nu langzaam vol begint te stromen. Het is rumoerig en naast ons zit een Frans gezin verbaasd te kijken naar die dwaze mensen die op de grond luid liggen te hijgen en tussendoor slentert de grijze hond Chilly, probeer dan je focus maar eens vast te houden. Wij ademen in volgens de Hof methode, het stapelen van zuurstof, dertig keer tot je bijna een overdosis krijgt, dan twee keer diep en alles uit blazen. Daarna ga je op slot. Daar lig ik dan, middenin een drukke strandtent zonder adem, ik staar naar de surf planken boven mijn hoofd, het houtwerk, koffie kopjes rinkelen en ik zink langzaam weg in een trance, mijn handen en voeten beginnen te tintelen, mijn hoofd bonkt en neus prikt maar we houden onze adem in, een minuut ? 1.30 ? Het lijkt eindeloos tot het moment komt dat je echt moet ademen en een teug mag nemen en daarna begint de hallucinatie pas echt. Ik zie kleuren een caleidoscoop van vormen en kristallen Ik hoef nooit meer te ademen. Wil hier in blijven .. maar Aad doorbreekt de trance en roept Hey! niet gaan liggen maffen, door ademen! En we beginnen opnieuw, adem In en adem In en In Ik zuig de lucht zo hard ik kan, zo diep ik kan, zo snel ik kan. Ze tellen af en we gaan weer op slot " ik voel het nog sterker de tinteling de kleuren de trip, even lijkt het of ik buiten mezelf ben en alle processen in m'n lijf kan vertragen als een draaitafel. Langzaam komen we bij en worden wakker uit de fantastische high. Ik kijk een beetje scheel loop wat rond en dan gaan we lunchen, mijn middenrif voelt aan alsof ik situps heb gedaan. Dan gaan we eindelijk naar buiten, de stortregen is net voorbij maar het is verre van lekker warm. Wij staan in een kring rond een opblaasbadje vol ijsblokjes een beetje voor lul en doen oefeningen om de focus vast te houden en warm te blijven. De eerste twee gaan het bad in, ze blijven verbazingwekkend relaxed en rustig alsof ze niets van de kou voelen. Dan zijn wij aan de beurt we stappen er in en zakken tot onze nek in det ijswater. Eerst voel ik een tinteling alsof er duizenden speldenprikken in mijn amen steken, onbewust trek ik mijn schouders op en ga sneller ademen maar Aad houdt me tegen en zegt rustig quint langzaam. Het lijkt te werken, ik ontspan en voel me niet onprettig, en probeer te voelen wat er gebeurd, rond mijn hart en mijn adem. Na drie minuten stappen we er uit en wachten in een kring in de koude wind tot iedereen geweest is. Daarna houden we de focus vast, en lopen naar zee en zwemmen nog even samen in de branding en feliciteren elkaar. Rustig wandelen we terug, ik wil nog even douchen en omkleden. Tevreden ik loop naar de wc en doe mijn zwembroek omlaag, verbijsterd staar ik naar beneden, waar is mijn piemel gebleven? ik zie een stompje een fietsventiel en kan nauwelijks iets vasthouden om te plassen. Na een frisse douche drink ik nog even koffie met de surfers, we praten wat na, over de effecten van deze methode, ontsteking remmend, weerstand verhogend, ziekte genezend? Ik ben blij dat ik mijn speedo aan mocht houden het was toch wel erg koud downstairs. Eigenlijk zou je een soort isolatie moeten hebben, een soort surf pak voor je penis. Aad schenkt nog een cortado voor ons in en antwoord met een brede grijns:"ik denk niet dat ze die hebben in jouw maat quint".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten